Vi har både en facebookgruppe med 5.304 medlemmer og en facebookside med 3.891 følgere – meld dig ind i gruppen og følg siden – til højre.
Opdateret den 6. januar 2021.
KV17 Region Hovedstaden
Alternativet
Rolf Bjerre
Ja
Borgernes Liste
Morten Villadsen
Ja
Konservative
Line Ervolder Christensen
Ja
Konservative
Ole Søbæk
Ja
Nationalpartiet
Kashif Ahmad
Ja
Nytgribskov
Anders Gerner Frost
Ja
Socialdemokratiet
Claus Heje
Ja
Socialdemokratiet
Jesper Clausson
Ja
Socialdemokratiet
Troels Neiiendam
Ja
Socialdemokratiet
Troels Neiiendam
Ja
Tryghedslisten
Fuat Yalan
Ja
Venstre
Johannes Hecht-Nielsen
Ja
Venstre
Kurt Damsted
Ja
Alternativet
Julie Herdal Molbech
Nej
Alternativet
Julie Herdal Molbech
Nej
Alternativet
Ken Patrick Petersson
Nej
Alternativet
Martin Kjærulff Nielsen
Nej
Alternativet
Tue Boje Folden
Nej
Dansk Folkeparti
Freja Södergran
Nej
Dansk Folkeparti
Henrik Thorup
Nej
Dansk Folkeparti
Ib Kirkegaard
Nej
Dansk Folkeparti
Ib Madsen
Nej
Dansk Folkeparti
Jens Kirkegaard
Nej
Dansk Folkeparti
Kasper Sørmer-Sørensen
Nej
Dansk Folkeparti
Ole S. Nielsen
Nej
Det Nye Allerød
John Jensen
Nej
Enhedslisten
Annette Skinhøj
Nej
Enhedslisten
Annie Hagel
Nej
Enhedslisten
Lotte von Elling
Nej
Enhedslisten
Marianne Frederik
Nej
Enhedslisten
Stig Larsen
Nej
Enhedslisten
Susanne Langer
Nej
Enhedslisten
Torben Conrad
Nej
Enhedslisten
Torben Kjær
Nej
Enhedslisten
Tormod Olsen
Nej
Hampepartiet
Klaus Trier Tuxen
Nej
Kommunisterne
Bo Møller
Nej
Konservative
Charlotte Haagendrup
Nej
Konservative
Christoffer Buster Reinhardt
Nej
Konservative
Firat Sari
Nej
Konservative
Karsten Kriegel
Nej
Konservative
Karsten Skawbo-Jensen
Nej
Konservative
Lars Arne Christensen
Nej
Konservative
Niels Lawaetz
Nej
Konservative
Susanne Mortensen
Nej
Kristen Demokraterne
Stig Greenov
Nej
Lavere Skatter og Afgifter
Martin Tidsvilde
Nej
Liberal Aliance
May-Britt Kattrup
Nej
Liberal Alliance
Niels Høiby
Nej
Lokallisten Rudersdal
Finn Aage Jørgensen
Nej
Lokallisten Rudersdal
John Austin
Nej
Lokallisterne i Region Hovedstaden
Gert Krogstad-Nielsen
Nej
Radikale
Annette Randløv
Nej
Radikale
Erik Schmidt Andersen
Nej
Radikale
Gerd Lyng
Nej
Radikale
Klaus Fisker
Nej
Radikale
Rikke Mortensen
Nej
Radikale
Stinus Lindgreen
Nej
Retsforbundet
Ib Christensen
Nej
Retsforbundet
Poul Gerhard Kristiansen
Nej
SF
Ole Bergmann
Nej
SF
Rene Hülz
Nej
SF
Stine Roldgaard
Nej
Socialdemokratiet
Kim Rockhill
Nej
Socialdemokratiet
Susanne Due Kristensen
Nej
Socialistisk Folkeparti
Jens Mandrup
Nej
Socialistisk Folkeparti
Karoline Vind
Nej
Socialistisk Folkeparti
Peter Westermann
Nej
Stram Kurs
Rasmus Paludan
Nej
Venstre
Anne Ehrenreich
Nej
Venstre
Lisbeth Dupont-Rosenvold
Nej
Venstre
Peter Frederiksen
Nej
Alternativet
Martin Schepelern
ved ikke
Alternativet
Qasam Nazir Ahmad
ved ikke
Christiania-Listen
Nils Vest
ved ikke
Dansk Folkeparti
Birgitte Dahl
ved ikke
Det Nye Allerød
Pia Treiner
ved ikke
Konservative
Carsten Fuhr
ved ikke
Konservative
Susanne Møller
ved ikke
Konservative
Tage Jensen
ved ikke
Konservative
Tommy Wohlers Sørensen
ved ikke
Lokallisten Rudersdal
Mona Madsen
ved ikke
Lokallisterne i Region Hovedstaden
Arne Bech
ved ikke
Venstre
Erik Sejersten
ved ikke
Venstre
Gunnar Sumberg
ved ikke
Christoffer Buster Reinhardt, konservative
Hos mig, er der ingen tvivl. Nordsjælland skal ikke bare blive en stor asfalteret gennemkørselsvej for svenskerne til resten af Europa. Nordsjælland er jo netop kendetegnet ved vores flotte og grønne naturområder. Dem skal vi passe på og værne om. Derfor er mit og Det Konservative Folkeparti i Region Hovedstadens svar klart: Vi har været, vi er og vi vil være imod Ring5 i Nordsjælland. Vi har arbejdet, vi arbejder og vi vil arbejde imod Ring5 i Nordsjælland. Vi håber at alle partier, ligesom os, vil få deres folketingsgrupper med på at afskaffe arealreservationerne. Lad os nu snart få lagt ideen om at ødelægge en naturperle død.
Erik Lund, Konservative
Som borgmester i Allerød i perioden 2008-2013 har jeg kæmpet en hård kamp imod en Ring 5 i Nordsjælland. Jeg har holdt flere oplæg i folketinger, hvor jeg bl.a. har fremlagt en alternativ vejføring (Ring 5½), der fører hen forbi det nye Supersygehus i Hillerød, udenom vores Natura 2000 områder, og rammer den nye Frederikssundsmotorvej. I de seneste fire år har jeg som konservativ gruppeformand i både Allerød byråd og i Regionsrådet kæmpet kampen imod Ring 5, og på det seneste byrådsmøde i Allerød kommune har et næsten enigt byråd stemt for, at vi i vores høringssvar til Fingerplanændring – spor 2 indarbejder, at den nordlige del af transportkorridoren bør ophæves. Kun Enhedslisten stemte imod forslaget, da de ikke kunne godkende, at Ring 5½ blev nævnt i høringssvaret. Ring 5 er død, men den er ikke begravet førend transportkorridoren i Nordsjælland er nedlagt. Jeg fortsætter ufortrødent min kamp imod Ring 5.
Søren Bald, Radikale
Ønsker ikke at medvirke i undersøgelser, der har indbygget facebook, men er modstander af Ring 5-modellen.
Torben Kjær, Enhedslisten
HH-forbindelse og ring-5 er transitkorridor for motorvejsforbindelse og højhastighedstog mellem Skandinavien og Europa som en del af den gamle Eurolink.
Niels Lawaetz, Konservative
Ordentlige løsninger for såvel kollektiv som individuel transport fra det nordlige Nordsjælland mod København er meget vigtigere – stabile og hyppige kollektive forbindelser og Hillerødmotorvejen forlænget som motorvej mindst til Isterødvejen og helst helt til Kildevej syd for Helsinge. Vi har ikke brug for flere svenske lastvognstog ned over Sjælland
Line Ervolder Christensen, Konservative
i øjeblikket er der stort pres på motorvejene på Sjælland og folk holder i kø og forurener mere, hvilket en ring 5 vil afhjælpe.
Tormod Olsen, Enhedslisten
Vi har allerede lagt et stort arbejde i at få ophævet arealreservationerne og stoppet Ring 5. Enhedslisten er det eneste parti, som ikke stemte for undersøgelsen af Ring 5 syd.
Annie Hagel, Enhedslisten
Flere motorveje giver bare flere biler, mere trængsel og mere forurening. I stedet skal vi have mere og bedre kollektiv trafik.
Jens Kirkegaard, Dansk Folkeparti
Jeg opstiller i Helsingør – der er ikke herfra brug for yderligere trafik end hvad Helsingør motorvejen kan klare med yderligere en vejbane
Ole Søbæk, Konservative
Der skal arbejdes med alternative ruteføringer ift. det oprindelige forslag, og så mangler vi sammenhæng til beslutning om såvel HH-forbindelse som yderligere kapacitet på Øresundsbroen og håndtering af gods på bane.
Stine Roldgaard, SF
I SF ser vi ikke privatbilisme som værende fremtidens foretrukne transportform, og grønne områder har stor værdi, som ikke skal udslettes til fordel for asfalt, hvis det kan undgås.
Ib Kirkegaard, Dansk Folkeparti
Ring 5 bliver aldrig til noget Jeg arbejder allerede for at nedlægge transportkoridor
Karsten Kriegel, Konservative
Lisbeth Dupont-Rosenvold, Venstre
Jeg vil ALDRIG ACCEPTERE en Ring 5 Nord – jeg vil overveje at støtte en Ring 5 SYD fra Frederikssundsmotorvejen
Jukie Herdahl Molbech, Alternativet
Transport og infrastruktur er et vigtigt område – som vi ikke kommer uden om. Men vi skal prioritere de mest klima. og miljøvenlige løsninger – først og fremmest kollektiv trafik – og tage højde for de mulige store forandringer, som føreløse biler og Big data giver mulighed for fremover. Ift. Ring 5, så ser det ikke ud til at blive nødvendigt – og hvis det bliver, så skal den føres uden om områder med værdifuld, vild natur. En HH-forbindelse skal først og fremmest være en baneløsning, så Nordeuropa kan bindes sammen af højhastighedstog – og dermed blive en konkurrent til den forurenende flytrafik. Fremtidens transport er ikke brændstofbiler . og heller ikke flere motorveje, tror jeg.
Gerd Lyng, Radikale
Bor på Bornholm. Det gør det vanskeligere at arbejde for en nedlæggelse af projektet
Morten Villadsen, Borgernes Liste
Super vigtigt at koble Nordsjælland på Nordtyskland!
Martin Tidsvilde, Lavere skatter og afgifter
Jeg går ikke ind for store udbyggeser af transportveje, når vi samtidig har nedgang i privat erhverv, men det betyder også at jeg ikke vil ændre og kun vedligeholde eksisterende veje.
Finn Aage Jørgensen, Lokallisten Rudersdal
Jeg – og Lokallisten Rudersdal – siger klart nej til Ring 5. I region hovedstaden vil vi modarbejde alle planer om en transportkorridor gennem hovedstadsområdet.
Tue Boje Folden, Alternativet
Jeg mener vi skal reducere antallet af benzin og diesel bilerne på vejene. Ja nogle børnefamilier mv. har brug for bil og dem vil jeg ikke ramme, men vi har mange bil ejere der ikke har logistiske udfordringer og som sagens kunne undvære eller arbejde tættere på hjemmet. Derfor vil jeg på alle mulige måder sikre mindre benzin og diesel biler og flere muligheder for el bil og el cykler. En af måderne er fx ikke at åbne flere spor/veje mv. men jeg har også mange andre redskaber i tankerne, som I kan spørge mig om op til valget. Tak for I læste med.
Troels Neiiendam, Socialdemokratiet
Jeg mener at omegnskommunerne som Herlev, Gladsaxe m.fl. har lagt rigeligt asfalt til pendlerne. Der er ingen steder i min kommune Gladsaxe hvor vi har mere end 3000 meter til nærmeste motorvej.
Susanne Møller, Konservative
Jeg ønsker ikke den nordlige del Ring 5 men gerne en ring 5 sydpå
Firat Sari, Konservartive
Der er en del af de grønne områder, som det kommer til at gå udover. Derfor går jeg ikke ind for det.
Annette Randløv, Radikale
Jeg mener vi har så lidt indsigt i, hvordan fremtidens transport skal være (førerløse, elektriske biler mm) at vi ikke skal planlægge store nye vejprojekter som baserer sig på den teknologi vi har idag
Ib Christensen, Retsforbundet
Jeg mener ikke vi skal rydde natur for en ny vej til Sverige. Vi skal seriøst finde en ny og langt mere holdbar løsning. Dog mener jeg at en tunnel under Øresund vil være en fordel for Nordsjælland generelt.
Mona Madsen, Lokallisten Rudersdal
Jeg tror ikke, det berører os i Rudersdal Kommune, og må indrømme at jeg ikke har sat mig ind i emnet.
Arne Bech, Lokallisterne i Region Hovedstaden
Emnet har ikke været behandlet i mit området, så jeg har ikke kvalificeret baggrund for kommentarer
May-Britt Kattrup, Liberal Alliance
44 års betænkningstid må være nok. Jeg vil arbejde hårdt på at få reservationen indskrænket, aflyst, ændret alt efter hvor på Ring 5 vi befinder os. Og vi taler om Ring 5 i den Nordsjællandske del. I syd er den ønsket og giver mening. Og transportministeren har udtalt, at Ring 5 ikke er nødvendig for evt. etablering af fast forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg.
Peter Frederiksen, Venstre
Ring 5 er ikke nødvendig. De eventuelle gevinster står ikke mål med omkostningerne ved ødelæggelser af landskabet ned gennem Sjælland
Anne Ehrenreich, Venstre
Korridoren kan først nedlægges, når det er afgjort, hvor de alternative ruteføringer skal gå.
Rasmus Paludan, Stram Kurs
Vores nabolande bør bruge færge mellem Sverige og Tyskland for transport af varer.
Erik Sejersten, Venstre
Kunne evt være en anden linjeføring
Jens Mandrup, SF
Jeg ser absolut ingen grund til en ring 5 – Region H har i forvejen alt for meget biltrafik og vi skal ikke ødelægge vores få grønne områder med flere motorveje!!
Claus Heje, Socialdemokratiet
Jeg er tilhænger af Ring 5, særligt i bunden, hvor trafikken strander til og belaster vestegnen
Peter Westermann, SF
Vi skal have en førsteklasses kollektiv transport, der binder regionen sammen og gør bilen mere overflødig. Af den grund, og for at værne vores naturværdier, har jeg i mange år været arg modstander af en Ring 5-motorvej. Det er ikke kun fordi jeg er vokset op i området, der vil blive ramt, men fordi vi ikke skal asfaltere fredet natur og invitere svensk godstrafik ned gennem Nordsjælland.
Sophie Hæstorp Andersen, Socialdemokratiet
Når Frederikssundfingerens flotte planer om vækst i både erhvervsarealer og boligområder realiseres, skal den sydlige del af Ring 5 forbindelsen fra Køge over Taastrup frem til Frederikssundsvejen stå klar. Den skal stå klar til at tage den stigende trafikmængde, og aflaste det hårdt pressede trafiksystem, der med en stigende vækst og trafikpropper skærer sig gennem de beboede områder på Vestegnen. Trafikkorridoren – den øvrige del af Ring 5 må fastholdes som en reservation indtil der måtte blive truffet beslutning om eventuelle andre løsninger
Annette Skinhøj, Enhedslisten
Flere motorveje giver mere privatkørsel : dårlig ide
Stig Larsen, Enhedslisten
Flere motorveje rundt om København løser ingen problemer, tværtimod vil det skabe flere problemer.
Torben Conrad, Enhedslisten
Enhedslisten har vi brugt meget krudt på at være i mod Ring 5, og vi er nu de eneste, som er i mod Ring 5 syd. Torben Conrad
Johannes Hecht-Nielsen
Ja til “Ring 5” skal forstås sådan, at en forbedret afvikling af trafikken rundt om København før eller siden bliver en tvingende nødvendighed. Om det præcis fysisk skal være der, hvor Transportkorridoren er reserveret, er ikke sikkert, men indtil en alternativ (og bedre løsning) er fundet, er det vigtigt at fastholde reservationen. Alle har i snart 50 år kunnet indrette sig efter den overordnede planlægning. Alternative forslag vil nemt ramme andre voldsommere, uden at de har haft mulighed for at indrette sig. Det er utopi at forestille sig, at der ikke også i fremtidens Nordsjælland bliver et behov for afvikling af stigende trafikmængder. Så meget offentlig transport bliver der aldrig penge til at etablere.
Gunnar Sumberg, Venstre
En klar holdning kræver en dybere indsigt for umiddelbart lyder det som en god ide men trafikøkonomisk er jeg ikke klædt godt nok på og alt koster penge og skal holdes op mod hinanden
Niels Høiby, Liberal Alliance
Jeg går ind for den sydlige del af ring 5, som letter trængselsproblemerne i og omkring hovedstaden, men jeg er modstander af den nordlige del, som går op til Helsingør. Der er ingen grund til at få en stor transportmængde – lastbiler – fra Sveriges industri ned gennem Nordsjælland.
Susanne Due Kristensen, Socialdemokratiet
Vi skal finde et alternativ som skærmer naturen
Tage Jensen, Konservative
Jeg bor på Bornholm og har ingen viden om denne rinforbindelse
Lotte von Elling, Enhedslisten
Nordsjællands natur skal ikke ødelægges for at få en trafik-korridor
Erik Schmidt Andrersen, Radikale
Jeg mener ikke der er brug for den ring. Vi har rigelig biltrafik indtil København.