Vi har både en facebookgruppe med 5.304 medlemmer og en facebookside med 3.891 følgere – meld dig ind i gruppen og følg siden – til højre.
Opdateret den 6. januar 2021.
KV17 Hillerød
Konservative
Nikolaj Frederiksen
Ja
Alternativet
Jan Jensen
Nej
Alternativet
Jens Lykkebo
Nej
Dansk Folkeparti
Kurt Schou Madsen
Nej
Dansk Folkeparti
Peter Lennø
Nej
Enhedslisten
Hanne Gram
Nej
Enhedslisten
Karl Erik Rasmussen
Nej
Enhedslisten
Tue Tortzen
Nej
Konservative
Bente Claudi
Nej
Konservative
Poul Rohlin Nielsen
Nej
Liberal Alliance
Elisabeth Stieper Tofte
Nej
Liberal Alliance
Martin Plambæk
Nej
Radikale
Charlotte Holmer Kaufmanas
Nej
Radikale
Jørgen Kresten Suhr
Nej
Radikale
Karsten Bille
Nej
Radikale
Lasse Kjærulff
Nej
SF
Flemming Thornæs
Nej
SF
Lars Elbrandt
Nej
SF
Peter Langer
Nej
SF
Pia E
Nej
SF
Rikke Macholm
Nej
Socialdemokratiet
Carsten Skov
Nej
Socialdemokratiet
Jamil Cheheibar
Nej
Socialdemokratiet
Jens Græsted
Nej
Socialdemokratiet
Kirsten Jensen
Nej
Socialdemokratiet
Louise Colding
Nej
Socialdemokratiet
Mie Lausten
Nej
Socialdemokratiet
Niels Nedergaard
Nej
Socialdemokratiet
Rene Silword
Nej
Socialdemokratiet
Susanne Due Christensen
Nej
Socialdemokratiet
Søren Kristensen
Nej
Socialdemokratiet
Thomas Brücker
Nej
Venstre
Dragan Popovic
Nej
Venstre
Ole Stark
Nej
Venstre
Peter Frederiksen
Nej
Venstre
Søren P. Østergaard
Nej
Venstre
Thomas Elong
Nej
Enhedslisten
Anne Mette Nielsen
ved ikke
Kristendemokraterne
Martin Ras Olsen
ved ikke
Elisabeth Stieper Tofte, Liberal Alliance
Det bør ikke være muligt at låse et så stort område i uendeligt tid
Jens Græsted, Socialdemokratiet
Det er vigtigt for regionen at vi har en god infrastruktur, så der er områder på bores vejnet der ikke kan klare presset lige nu, så klart skal der findes forbedringer men det er ikke en ring 5
Tue Tortzen, Enhedslisten
Gods fra Stockholm og Gøteborg til Hamborg eller Rostock skal sejles – ikke køres på lastbiler
Susanne Due Christensen, Socialdemokratiet
Jeg mener ikke vi skal have en ring 5 som foreslået. Det er jeg imod. Jeg ønsker ikke det smukke Nordsjælland udviklet til et transitområde. Men indtil der foreligger en samlet trafikplan vil det heller ikke være klogt at nedlægge transportkorridoren af den simple grund, at aftaler man nye vejføringer i Nordsjælland i forbindelse med en kommende trafikplan, og har man i den forbindelse brug for at inddrage et mindre område af den nuværende transportkorridor, så vil en generhvervelse af evt. ophævede reservationer være meget dyrt samfundsmæssigt. Da transportkorridoren også er reserveret til forsyningslinjer skal det også afklares hvor disse evt. kan nedlægges ved fremtidige behov. Mange grundejere efterlyser forståeligt nok en afklaring. Derfor er der også behov for, at en samlet trafikplan for bl.a. Nordsjælland fremmes, så grundejerne kan få klar besked én gang for alle om dele af, eller hele reservationen, kan ophæves. Det arbejde vil jeg gerne bidrage til at fremme.
Thomas Elong, Venstre
Med udsigten til udvidelsen af Hillerød motorvejen og Helsingørmotorvejen, ser jeg ingen reelt behov for Ring 5. Så fokus bør ligge på disse udvidelser – fra Helsingør til Rødby.
Peter Frederiksen, Venstre
Ring 5 er ikke nødvendig. De eventuelle gevinster står ikke mål med omkostningerne ved ødelæggelser af landskabet ned gennem Sjælland
Peter Langer, SF
Ring 5 s nordlige del er død. Ingen ønsker den jo.
Louise Colding, Socialdemokratiet
Og vi skal heller ikke have en ring 6… Vi må udvide det motorvejsnet, vi allerede har
Peter Lennø, Dansk Folkeparti
En transportkorridor kan anlægges med en bro fra Skanör, i det sydlige Skåne, til Køge. Derved kommer trafikken udenom Nordsjælland og København og direkte ind på Sydmotorvejen.
Dragan Popovic, Venstre
Jeg er modstander af ring 5 da den ikke gavner Nordsjælland men tværtimod. Vi har andre vejprojekter der har højere prioritet end ring 5, nemlig forlængelse af Hillerødmotorvejen. Vi skal værne om vores grønne natur og da fordelene i højere grad er til for Svenskerne og ikke borgerne der er bosat i Nordsjælland så vil jeg arbejde mod denne Ring 5
Kirsten Jensen, Socialdemokratiet
Tak for at rejse en vigtig debat
Martin Plambæk, Liberal Alliance
Det er ikke rimeligt at staten kan låse så store områder i så lang tid uden at der træffes en beslutning
Jens Lykkebo, Alternativet
Over alt i Europa skal man , også Danmark, til at udfase alle bezin- og dieselkøretøjer, – med andre ord alle de biler og lastbiler vi kender i dag. Denne enorme omlæging af vores trafik, vil med sikkerhed IKKE blive erstattet af et lignende antal el-drevne køretøjer. Således bør hele denne del af Nordsjællands påtænkte vejnet revurderes på en helt ny måde, hvor fremtidens krav til trafik indgår i planlægningen.
Jan Jensen, Alternativet
Jeg vil arbejde aktivt imod ring5, hvis muligheden opstår i byrådet
Martin Rask Olsen, Kristendemokraterne
Meget sort/hvidt opstillet med Ja/Nej/ved ikke. Og ikke specielt sagligt for et vigtigt emne som dette.
Niels Nedergaard, Socialdemokratiet
Der skal ske forbedringer af de trafikale forhold omkring Hillerød Kommune. Hillerød Motorvejen skal forlænges helt til Hillerød. Herudover er der ændringer eller ønske om ændringer af tilkørsler til motorvejen.
Flemming Thornæs, SF
Efter min mening skal al gods fremadrettet fragtes via søvejene eller elektrificeret jernbane. Lastbil trafik bør begrænses til recional fordeling, altså den sidste strækning fra omlastning og frem til grossist og detailhandels niveau.
Poul Rohlin Nielsen, Konservative
Det vil umiddelbart kræve en nærmere undersøgelse om der kan findes en anden løsning, eller projektet helt bør opgives
Mie Lausten, Socilademokratiet
En fjerdedel af arealreservationerne til transportkorridorerne indgår også i de grønne kiler i Fingerplan 2007. Jeg vil arbejde for, at der ikke er unødige arealreservationer. Når arealreservationer nedlægges vil jeg arbejde for at fastholde og udvide de grønne kiler med mulighed for at etablere yderligere rekreative aktiviteter.