Bliv optaget i vores facebookgruppe

Meld dig ind i Facebookgruppen

Vi har både en facebookgruppe med 5.230 medlemmer og en facebookside med 3.909 følgere – meld dig ind i gruppen og følg siden – til højre.

Opdateret den 20. april 2020.

KV17 Hillerød

KonservativeNikolaj FrederiksenJa
AlternativetJan JensenNej
AlternativetJens LykkeboNej
Dansk FolkepartiKurt Schou MadsenNej
Dansk FolkepartiPeter LennøNej
EnhedslistenHanne GramNej
EnhedslistenKarl Erik RasmussenNej
EnhedslistenTue TortzenNej
KonservativeBente ClaudiNej
KonservativePoul Rohlin NielsenNej
Liberal AllianceElisabeth Stieper TofteNej
Liberal AllianceMartin PlambækNej
RadikaleCharlotte Holmer KaufmanasNej
RadikaleJørgen Kresten SuhrNej
RadikaleKarsten BilleNej
RadikaleLasse KjærulffNej
SFFlemming ThornæsNej
SFLars ElbrandtNej
SFPeter LangerNej
SFPia ENej
SFRikke MacholmNej
SocialdemokratietCarsten SkovNej
SocialdemokratietJamil CheheibarNej
SocialdemokratietJens GræstedNej
SocialdemokratietKirsten JensenNej
SocialdemokratietLouise ColdingNej
SocialdemokratietMie LaustenNej
SocialdemokratietNiels NedergaardNej
SocialdemokratietRene SilwordNej
SocialdemokratietSusanne Due ChristensenNej
SocialdemokratietSøren KristensenNej
SocialdemokratietThomas BrückerNej
VenstreDragan PopovicNej
VenstreOle StarkNej
VenstrePeter FrederiksenNej
VenstreSøren P. ØstergaardNej
VenstreThomas ElongNej
EnhedslistenAnne Mette Nielsenved ikke
KristendemokraterneMartin Ras Olsenved ikke
Elisabeth Stieper Tofte, Liberal Alliance
Det bør ikke være muligt at låse et så stort område i uendeligt tid

Jens Græsted, Socialdemokratiet

Det er vigtigt for regionen at vi har en god infrastruktur, så der er områder på bores vejnet der ikke kan klare presset lige nu, så klart skal der findes forbedringer men det er ikke en ring 5

Tue Tortzen, Enhedslisten

Gods fra Stockholm og Gøteborg til Hamborg eller Rostock skal sejles – ikke køres på lastbiler

Susanne Due Christensen, Socialdemokratiet

Jeg mener ikke vi skal have en ring 5 som foreslået. Det er jeg imod. Jeg ønsker ikke det smukke Nordsjælland udviklet til et transitområde. Men indtil der foreligger en samlet trafikplan vil det heller ikke være klogt at nedlægge transportkorridoren af den simple grund, at aftaler man nye vejføringer i Nordsjælland i forbindelse med en kommende trafikplan, og har man i den forbindelse brug for at inddrage et mindre område af den nuværende transportkorridor, så vil en generhvervelse af evt. ophævede reservationer være meget dyrt samfundsmæssigt. Da transportkorridoren også er reserveret til forsyningslinjer skal det også afklares hvor disse evt. kan nedlægges ved fremtidige behov. Mange grundejere efterlyser forståeligt nok en afklaring. Derfor er der også behov for, at en samlet trafikplan for bl.a. Nordsjælland fremmes, så grundejerne kan få klar besked én gang for alle om dele af, eller hele reservationen, kan ophæves. Det arbejde vil jeg gerne bidrage til at fremme.

Thomas Elong, Venstre

Med udsigten til udvidelsen af Hillerød motorvejen og Helsingørmotorvejen, ser jeg ingen reelt behov for Ring 5. Så fokus bør ligge på disse udvidelser – fra Helsingør til Rødby.

Peter Frederiksen, Venstre

Ring 5 er ikke nødvendig. De eventuelle gevinster står ikke mål med omkostningerne ved ødelæggelser af landskabet ned gennem Sjælland

Peter Langer, SF

Ring 5 s nordlige del er død. Ingen ønsker den jo.

Louise Colding, Socialdemokratiet

Og vi skal heller ikke have en ring 6… Vi må udvide det motorvejsnet, vi allerede har

Peter Lennø, Dansk Folkeparti

En transportkorridor kan anlægges med en bro fra Skanör, i det sydlige Skåne, til Køge. Derved kommer trafikken udenom Nordsjælland og København og direkte ind på Sydmotorvejen.

Dragan Popovic, Venstre

Jeg er modstander af ring 5 da den ikke gavner Nordsjælland men tværtimod. Vi har andre vejprojekter der har højere prioritet end ring 5, nemlig forlængelse af Hillerødmotorvejen. Vi skal værne om vores grønne natur og da fordelene i højere grad er til for Svenskerne og ikke borgerne der er bosat i Nordsjælland så vil jeg arbejde mod denne Ring 5

Kirsten Jensen, Socialdemokratiet

Tak for at rejse en vigtig debat

Martin Plambæk, Liberal Alliance

Det er ikke rimeligt at staten kan låse så store områder i så lang tid uden at der træffes en beslutning

 Jens Lykkebo, Alternativet

Over alt i Europa skal man , også Danmark, til at udfase alle bezin- og dieselkøretøjer, – med andre ord alle de biler og lastbiler vi kender i dag. Denne enorme omlæging af vores trafik, vil med sikkerhed IKKE blive erstattet af et lignende antal el-drevne køretøjer. Således bør hele denne del af Nordsjællands påtænkte  vejnet revurderes på en helt ny måde, hvor fremtidens krav til trafik indgår i planlægningen.  

Jan Jensen, Alternativet

Jeg vil arbejde aktivt imod ring5, hvis muligheden opstår i byrådet

 Martin Rask Olsen, Kristendemokraterne

Meget sort/hvidt opstillet med Ja/Nej/ved ikke. Og ikke specielt sagligt for et vigtigt emne som dette.

 Niels Nedergaard, Socialdemokratiet

Der skal ske forbedringer af de trafikale forhold omkring Hillerød Kommune. Hillerød Motorvejen skal forlænges helt til Hillerød. Herudover er der ændringer eller ønske om ændringer af tilkørsler til motorvejen.

 Flemming Thornæs, SF

Efter min mening skal al gods fremadrettet fragtes via søvejene eller elektrificeret jernbane. Lastbil trafik bør begrænses til recional fordeling, altså den sidste strækning fra omlastning og frem til grossist og detailhandels niveau. 

 Poul Rohlin Nielsen, Konservative

Det vil umiddelbart kræve en nærmere undersøgelse om der kan findes en anden løsning, eller projektet helt bør opgives

 Mie Lausten, Socilademokratiet

En fjerdedel af arealreservationerne til transportkorridorerne indgår også i de grønne kiler i Fingerplan 2007. Jeg vil arbejde for, at der ikke er unødige arealreservationer. Når arealreservationer nedlægges vil jeg arbejde for at fastholde og udvide de grønne kiler med mulighed for at etablere yderligere rekreative aktiviteter.