Bliv optaget i vores facebookgruppe

Meld dig ind i Facebookgruppen

Vi har både en facebookgruppe med 5.230 medlemmer og en facebookside med 3.909 følgere – meld dig ind i gruppen og følg siden – til højre.

Opdateret den 20. april 2020.

KV17 Helsingør

Det Konservative FolkepartiLene LissauJa
EnhedslistenRobin Pelle CorneliussenJa
KonservativeJanus KyhlJa
RadikaleAdam Nikolaj MargaardJa
RadikalePoul Bernt JensenJa
VenstreJohannes Hecht-NielsenJa
VenstreJørgen SvanebergJa
AlternativetBina SeffNej
AlternativetHella TvermoesNej
AlternativetJulie Herdal MolbechNej
AlternativetMette SkamriisNej
Dansk FolkepartiIb KirkegaardNej
Dansk FolkepartiJens KirkegaardNej
EnhedslistenAnnie HagelNej
EnhedslistenHelena JørgensenNej
EnhedslistenJørgen BodilsenNej
EnhedslistenLotte von EllingNej
EnhedslistenSøren RasmussenNej
KonservativePer E. ThomsenNej
LokaldemokraterneJan Ryberg, HelsingørNej
RadikaleHanne Elisabeth JakobsenNej
RadikaleNiels FrederiksenNej
SFAnders WilsbechNej
SFBente Borg DonkinNej
SocialdemokratietLene LindbergNej
KonservativeKristina Kongstedved ikke
LokaldemokraterneAnders Rybergved ikke
RadikaleInge-Lise Candelariaved ikke
SocialdemokratietSteffen Aggerved ikke

Ib Kirkegaard, Dansk Folkeparti

Ring 5 bliver aldrig til noget    Jeg arbejder allerede for at nedlægge transportkoridor  

Niels Frederiksen, Radikale

Der er ikke behov for ring 5 det i sammenhæng med den skade den vil være for miljøet gør, at reservationen bør fjernes 

Morten Bådstorp, Socialdemokratiet

Jeg betragter det her som spam, hvilket skulle være ulovligt.

Helena Jørgensen, Enhedslisten

Man kan nemt flytte transport af gods over på skibe og tog og samtidig investere i den kollektiv trafik, sådan at den fungere. Det fortjener vores smukke Nordsjællandske natur

Per E. Thomsen

Ja til en fast forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg.    Vi kan/skal udvide Helsingørmortorvejen med flere spor.    Selvfølgelig ser jeg bilister skal gennem Helsingør og gerne gøre et stop i vores smukke by.    

Jens Kirkegaard, Dansk Folkeparti

Jeg vil ALDRIG ACCEPTERE en Ring 5 Nord – jeg vil overveje at støtte en Ring 5 SYD fra Frederikssundsmotorvejen

 Poul Bernt Jensen, Radikale

Planerne om Ring 5 er en del af en meget fremsynet planlægning af infrastruktur i Nordsjælland. (Fingerplanen med senere tilføjelser). En planlægning som har betydet reservation af sammenhængende arealer til etablering af veje, jernbane og bla. Højspændingslinier.  I dag er trafik fra bl.a. Sverige henvist til Ring 3, som er den mest belastede strækning i Danmark.  Ring 5 vil høj grad aflaste pendlertrafikken fra Nordsjælland mod København og rundt om København.  Det vil blive en katastrofe at ophæve reservationen til Ring 5, somkræves af flere politiske partier.

Jørgen Bodilsen, Enhedslisten

Går ind for kolletiv trafik det er der skal satses.

 Jan Ryberg, Lokallisten

Der må kunne findes en anden og bedre løsning end ring 5

 Mette Skamriis, Alternativet

Jeg hedder Mette Skamris og stiller op for Alternativet. Jeg går ind for mere cyklisme og bedre offentlig transport.

 Bina Seff, Alternativet

Naturen har alt for lidt plads i Danmark, og det går ud over biodiversiteten bl.a. Vi skal satse på den kollektive trafik og cykelstier både for naturens, miljøets og folkesundhdens skyld. Store dele af godstransporten kan foregå med tog.

 Steffen Agger, Socialdemokratiet

Tror ikke beslutningen om en Ring 5 eller ej afgøres i Helsingør Byråd, men grundlæggende håber jeg, at udviklingen med mere Metro i København, letbane rundt i yderkommunerne, bedre kollektiv trafik – både internationalt, intercity i Dk, regionalt og lokalt vil gøre en ring 5 overflødig. Og den er under alle omstændigheder ikke aktuel de første mange år, da problematikken vel først opstår, hvis og når der besluttes en fast forbindelse mellem HH.

Lotte von Elling, Enhedslisten

Nordsjællands natur skal ikke ødelægges for at få en trafik-korridor

Johannes Hecht-Nielsen, Venstre

Ja til “Ring 5” skal forstås sådan, at en forbedret afvikling af trafikken rundt om København før eller siden bliver en tvingende nødvendighed. Om det præcis fysisk skal være der, hvor Transportkorridoren er reserveret, er ikke sikkert, men indtil en alternativ (og bedre løsning) er fundet, er det vigtigt at fastholde reservationen. Alle har i snart 50 år kunnet indrette sig efter den overordnede planlægning. Alternative forslag vil nemt ramme andre voldsommere, uden at de har haft mulighed for at indrette sig. Det er utopi at forestille sig, at der ikke også i fremtidens Nordsjælland bliver et behov for afvikling af stigende trafikmængder. Så meget offentlig transport bliver der aldrig penge til at etablere.   

Robin Pelle Corneliussen, Enhedslisten

Jeg mener at vej-infrakstrukturen og godstransporten vil vokse dratisk. Vi er nødsaget til at gå over til eldrevne biler på alle fronter med nedbringelse af CO 2 .det gælder også kommunalt…24 meters lastbiler er det danske vejnet ikke bygget til .og en 24 meter lastbil kan deles  op i 2 så anhængeren køre som sættevogn/trailer og der med også mindre fordelingsvogne. kun fordi at palleprisen skal ned pr. transport,.og er yderst farligt for overhalende personbiler ..efter at østblokken er kommet ind i EU har godstransporten vokset, danske lastbiler udflager til de baltiske lande, det er let at underbyde transporter  via fragtbørser på internettet, det er lidt sværere at tilbyde kvalitetstransporter…en anden ting tænk på farligheden af transport af farligt gods ..som vi ikke kender volumen af …skrevet af en speditør og speditionschef ..  jeg tænker også på færgeforbindelses Helsingør Helsingborg  som flaskehals

 Jørgen Svaneberg, Venstre

Jeg går ind for en fast H-H forbindelse med en tilrettet vejforbindelse ring 5. Togtrafik fortsat over Øresundsbroen, der har kapacitet nok mange år frem.