Det Konservative Folkeparti | Lene Lissau | Ja |
Enhedslisten | Robin Pelle Corneliussen | Ja |
Konservative | Janus Kyhl | Ja |
Radikale | Adam Nikolaj Margaard | Ja |
Radikale | Poul Bernt Jensen | Ja |
Venstre | Johannes Hecht-Nielsen | Ja |
Venstre | Jørgen Svaneberg | Ja |
Alternativet | Bina Seff | Nej |
Alternativet | Hella Tvermoes | Nej |
Alternativet | Julie Herdal Molbech | Nej |
Alternativet | Mette Skamriis | Nej |
Dansk Folkeparti | Ib Kirkegaard | Nej |
Dansk Folkeparti | Jens Kirkegaard | Nej |
Enhedslisten | Annie Hagel | Nej |
Enhedslisten | Helena Jørgensen | Nej |
Enhedslisten | Jørgen Bodilsen | Nej |
Enhedslisten | Lotte von Elling | Nej |
Enhedslisten | Søren Rasmussen | Nej |
Konservative | Per E. Thomsen | Nej |
Lokaldemokraterne | Jan Ryberg, Helsingør | Nej |
Radikale | Hanne Elisabeth Jakobsen | Nej |
Radikale | Niels Frederiksen | Nej |
SF | Anders Wilsbech | Nej |
SF | Bente Borg Donkin | Nej |
Socialdemokratiet | Lene Lindberg | Nej |
Konservative | Kristina Kongsted | ved ikke |
Lokaldemokraterne | Anders Ryberg | ved ikke |
Radikale | Inge-Lise Candelaria | ved ikke |
Socialdemokratiet | Steffen Agger | ved ikke |
Ib Kirkegaard, Dansk Folkeparti
Ring 5 bliver aldrig til noget Jeg arbejder allerede for at nedlægge transportkoridor |
Niels Frederiksen, Radikale
Der er ikke behov for ring 5 det i sammenhæng med den skade den vil være for miljøet gør, at reservationen bør fjernes |
Morten Bådstorp, Socialdemokratiet
Jeg betragter det her som spam, hvilket skulle være ulovligt.
Helena Jørgensen, Enhedslisten

Man kan nemt flytte transport af gods over på skibe og tog og samtidig investere i den kollektiv trafik, sådan at den fungere. Det fortjener vores smukke Nordsjællandske natur |
Per E. Thomsen
Ja til en fast forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg. Vi kan/skal udvide Helsingørmortorvejen med flere spor. Selvfølgelig ser jeg bilister skal gennem Helsingør og gerne gøre et stop i vores smukke by. |
Jens Kirkegaard, Dansk Folkeparti
Jeg vil ALDRIG ACCEPTERE en Ring 5 Nord – jeg vil overveje at støtte en Ring 5 SYD fra Frederikssundsmotorvejen |
Poul Bernt Jensen, Radikale
Planerne om Ring 5 er en del af en meget fremsynet planlægning af infrastruktur i Nordsjælland. (Fingerplanen med senere tilføjelser). En planlægning som har betydet reservation af sammenhængende arealer til etablering af veje, jernbane og bla. Højspændingslinier. I dag er trafik fra bl.a. Sverige henvist til Ring 3, som er den mest belastede strækning i Danmark. Ring 5 vil høj grad aflaste pendlertrafikken fra Nordsjælland mod København og rundt om København. Det vil blive en katastrofe at ophæve reservationen til Ring 5, somkræves af flere politiske partier. |
Jørgen Bodilsen, Enhedslisten
Går ind for kolletiv trafik det er der skal satses. |
Jan Ryberg, Lokallisten
Der må kunne findes en anden og bedre løsning end ring 5 |
Mette Skamriis, Alternativet
Jeg hedder Mette Skamris og stiller op for Alternativet. Jeg går ind for mere cyklisme og bedre offentlig transport. |
Bina Seff, Alternativet
Naturen har alt for lidt plads i Danmark, og det går ud over biodiversiteten bl.a. Vi skal satse på den kollektive trafik og cykelstier både for naturens, miljøets og folkesundhdens skyld. Store dele af godstransporten kan foregå med tog. |
Steffen Agger, Socialdemokratiet
Tror ikke beslutningen om en Ring 5 eller ej afgøres i Helsingør Byråd, men grundlæggende håber jeg, at udviklingen med mere Metro i København, letbane rundt i yderkommunerne, bedre kollektiv trafik – både internationalt, intercity i Dk, regionalt og lokalt vil gøre en ring 5 overflødig. Og den er under alle omstændigheder ikke aktuel de første mange år, da problematikken vel først opstår, hvis og når der besluttes en fast forbindelse mellem HH. |
Lotte von Elling, Enhedslisten
Nordsjællands natur skal ikke ødelægges for at få en trafik-korridor |
Johannes Hecht-Nielsen, Venstre
Ja til “Ring 5” skal forstås sådan, at en forbedret afvikling af trafikken rundt om København før eller siden bliver en tvingende nødvendighed. Om det præcis fysisk skal være der, hvor Transportkorridoren er reserveret, er ikke sikkert, men indtil en alternativ (og bedre løsning) er fundet, er det vigtigt at fastholde reservationen. Alle har i snart 50 år kunnet indrette sig efter den overordnede planlægning. Alternative forslag vil nemt ramme andre voldsommere, uden at de har haft mulighed for at indrette sig. Det er utopi at forestille sig, at der ikke også i fremtidens Nordsjælland bliver et behov for afvikling af stigende trafikmængder. Så meget offentlig transport bliver der aldrig penge til at etablere. |
Robin Pelle Corneliussen, Enhedslisten
Jeg mener at vej-infrakstrukturen og godstransporten vil vokse dratisk. Vi er nødsaget til at gå over til eldrevne biler på alle fronter med nedbringelse af CO 2 .det gælder også kommunalt…24 meters lastbiler er det danske vejnet ikke bygget til .og en 24 meter lastbil kan deles op i 2 så anhængeren køre som sættevogn/trailer og der med også mindre fordelingsvogne. kun fordi at palleprisen skal ned pr. transport,.og er yderst farligt for overhalende personbiler ..efter at østblokken er kommet ind i EU har godstransporten vokset, danske lastbiler udflager til de baltiske lande, det er let at underbyde transporter via fragtbørser på internettet, det er lidt sværere at tilbyde kvalitetstransporter…en anden ting tænk på farligheden af transport af farligt gods ..som vi ikke kender volumen af …skrevet af en speditør og speditionschef .. jeg tænker også på færgeforbindelses Helsingør Helsingborg som flaskehals |
Jørgen Svaneberg, Venstre
Jeg går ind for en fast H-H forbindelse med en tilrettet vejforbindelse ring 5. Togtrafik fortsat over Øresundsbroen, der har kapacitet nok mange år frem. |