Vi har både en facebookgruppe med 5.304 medlemmer og en facebookside med 3.891 følgere – meld dig ind i gruppen og følg siden – til højre.
Opdateret den 6. januar 2021.
KV17 Fredensborg
Parti
Navn
Går du ind for at anlægge en Ring 5?
Nye Borgerlige
Steen Løfstrøm
Ja
Borgernes Stemme
Hossein Armandi
Nej
Dansk Folkeparti
Flemming Rømer
Nej
Dansk Folkeparti
Freja Brabæk Kristensen
Nej
Dansk Folkeparti
Jørgen s. Elleboe
Nej
Dansk Folkeparti
Kim E. Jensen
Nej
Enhedslisten
Bjørn Svensson
Nej
Enhedslisten
Peter Heidesleben
Nej
Konservative
Christian De Jonquires
Nej
Konservative
Rene Nørbjerg
Nej
Konservative
Thomas von Jessen
Nej
Konservative
Thomas von Jessen
Nej
Konservative
Ulla Hardy Hansen
Nej
Radikale
Bettina Bove
Nej
Radikale
Marianne Bredgaard Karlsson
Nej
Radikale
Tony Lacomble Nielsen
Nej
SF
Hanne Berg
Nej
SF
Ole Bergmann
Nej
Socialdemokratiet
Benn Ganløse Vestergaard
Nej
Socialdemokratiet
Carsten Nielsen
Nej
Socialdemokratiet
Dorte Beyer Nielsen
Nej
Socialdemokratiet
Dorte Skriver
Nej
Socialdemokratiet
Per Frost Henriksen
Nej
Socialdemokratiet
Pia Bødger
Nej
Socialdemokratiet
Poul Juul
Nej
Socialdemokratiet
Rasmus Østrup Møller
Nej
Socialdemokratiet
Thomas Lykke Pedersen
Nej
Socialdemokratiet
Vivian Johnsen
Nej
Venstre
Charlotte kirkegaard
Nej
Venstre
Claus Hassing
Nej
Venstre
Preben Goth
Nej
Venstre
Thomas Elgaard
Nej
Venstre
Tinne Borch Jacobsen
Nej
Venstre
Vagn Koch Jensen
Nej
Borgernes Stemme
Heidi Lysen
ved ikke
Konservative
Jesper Tvilde
ved ikke
Liberal Alliance
Helle Abail Hansen
ved ikke
Radikale
Lars Simonsen
ved ikke
SF
Torben Forskov
ved ikke
Socialdemokratiet
Stig Langvad
ved ikke
Dorte Skriver, Socialdemokratiet
En af mine mærkesager til kommunalvalget er NEJ til ring 5.
Tinne Borch Jacobsen, Venstre
Jeg synes at den tunge transport fra Sverige skal køre i Sverige, og ønsker derfor ikke store vejanlæg opført i Nordsjælland. Jeg har skrevet “nej” til spørgsmålet om hvorvidt jeg selv aktivt vil stille forslag om nedlæggelse af transportkorridoren. Jeg svarer sådan fordi jeg ikke har det fulde overblik over, om det har andre implikationer at nedlægge den. Jeg vil gerne medvirke til at få en endelig afklaring af hvad der eventuelt skal opgives, og hvilke restriktioner der skal opretholdes, sådan at lodsejerne omsider kan få en afklaring, så de kan disponere deres ejendomme, og eventuelt søge erstatning.
Claus Hassing, Venstre
Hvor er målsætningerne i Marco Polo-programmet blevet af i denne diskussion? (EU projekt) – at flytte godstransport fra lastbil til henholdsvis skib og jernbane. Lastbil er den transportform, som belaster asfalten (slid) med en faktor på mindst 1. mill i forhold til bil/varevogn og har væsentlig større udledningen af NOx og SOx end skib og jernbane. Hvis jernbane nettet og bedre faciliteter for skibstrafikken og redere og havne blev bedre – kunne manget gods flyttes fra lastbil. Sideeffekt ville f.eks. være bedre togdrift for passagerer og f.eks. mere arbejde lokalt så pendling over større afstande ikke bliver unødvendigt.
Thomas Lykke Pedersen. Socialdemokratiet
Jeg er medlem af foreningen Nej til Ring 5
Poul Juul, Socialdemokratiet
Ring 5 er overflødig. Men transportkorridoren skal først nedlægges, når der ligger andre planer klar for at klare trafikken.
Christian De Jonquires, Konservative
Har altid været i mod Ring 5 transportkorridoren bør sløjfes, således at de private boligejere ikke har korridoren hængende over hovedet. Det kan forringe deres salgsmuligheder.
Pia Bødger, Socialdemokratiet
Ikke på nuværende tidspunkt.
Kim E. Jensen, Dansk Folkeparti
Hvad angår transport korridor Har jeg Ikke sat mig helt ind i sagen, da det Ikke har været aktuelt, derfor ved ikke
Preben Goth, Enhedslisten
Den store transportkorridor ødelægger mange muligheder for dem som bor der
Stig Langvad, Socialdemokratiet
Jeg er principielt imod en trafikal ændring, der har så store konsekvenser for borgerne såvel som naturen. Der skal gøres en større indsats for at finde et alternativ til at udbygge den eksisterende infrastruktur, når det har så store konsekvenser. Jeg mener, at den regionale infrastruktur kan og bør udbygges indenfor de eksisterende rammer med særlig fokus på den kollektive transport på lokal banerne og kystbanen koblet med strategiske parkeringspladser.
Bjørn Svensson, Enhedslisten
Vi skal have mere gods over på bane og begrænset privatbilismen til fordel for kollektive trafikløsninger
Tony Lacomble Nielsen, Radikale
Jeg vil også arbejde for en bred mobilitetsststegi for Fredensborg Kommune, der skal have som formål at lette presset på vejene og nedbringe CO2-belastningen fra trafikken. Indsatserne bør bl.a. lægge med vægt på at fremme samkørsel, cykling, offentlig transport og kombination af tog og bil. Venligst: Tonny, radikal lokalformand og byrådskandidat
Vivian Johnsen, Socialdemokratiet
Jeg vil prioritere at der skal være bedre offentlig transport i stedet for mere privatbilisme gennem smukke naturkiler og landsbyer.
Carsten Nielsen, Socilademokratiet
en Ring 5 vil ødelægge de herligheds værdier som netop er årsagen til at vi her får tilflyttere. Der må være andre muligheder for at få styr på den øgede bilisme.