Bliv optaget i vores facebookgruppe

Meld dig ind i Facebookgruppen

Vi har både en facebookgruppe med 5.230 medlemmer og en facebookside med 3.909 følgere – meld dig ind i gruppen og følg siden – til højre.

Opdateret den 20. april 2020.

KV13 Solrød

Dansk FolkepartiChristen B. KristensenEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
Dansk FolkepartiErik LarsholtEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
HavdruplistenFayna SørensenEtablering af Ring 5 er en god ide
KonservativeHans OdderEtablering af Ring 5 er en god ide
KonservativeHenrik RoegeEtablering af Ring 5 er en god ide
KonservativeJohn MogensenEtablering af Ring 5 er en god ide
SocialdemokratietFinn PilgårdEtablering af Ring 5 er en god ide
SocialdemokratietJytte WillendrupEtablering af Ring 5 er en god ide
SocialdemokratietTonny LauridsenVed ikke
VenstreDina OxfeldtEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
VenstreIvar Haugaard-HansenVed ikke
VenstreKim SunesenEtablering af Ring 5 er en god ide

Erik Larsholt, Dansk Folkeparti

Hvis/når vi får ring 5 er det jo ved at være slut! Vi er udgået for plads – simplet’ hen! Faktisk et reelt problem for København og Sjælland.. Man kunne overveje at placere en ring 5 op gennem Hornsherred og kombinere den med den kommende forbindelse under/over Roskilde fjord ved Frederikssund, og altså en genoplivning af den tanke der lå bag ‘Midtbanen’ i trediverne. (Den kunne vi så godt have brugt i dag).

John Mogensen, Konservative

Den har været et stort ønske af mange i lang tid.

Finn Pilgaard, Socialdemokraterne

Ring 5 vil være en naturlig og stærkt forsinket udvikling af regionens infrastruktur hvor også den nordlige del af Sjælland får del i udviklingen som ellers vil flytte til midtsjælland fordi det er lettere og billigere at etablere sig her.

Fayna Sørensen, Havdruplisten

Det er også en miljøbelastning ved at folk hænger i kø. Samt at det også en samfundsmæssig konsekvens af den tid pendlere sidder fast på motorvejen.  Vi har brug for denne ring 5  til at omdirigere en del af den trafik, som ikke behøver at sendes via de eksisterende knudepunkter ved København. Hermed kan man sikre sig en parallelisering af trafikken. Og trafikken i dette område vil kunne afvikles en del hurtigere end i dag.

Christen B. Kristensen, Dansk Folkeparti

Vi har så rigelig med asfalt på Danmarks jord. Desuden må der forventes generel nedgang i biltrafikken efterhånden som olieresourserne slipper op.