Dansk Folkeparti | Karsten Lorentzen | Etablering af Ring 5 er en god ide |
Enhedslisten | Henrik Stougaard | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide |
Enhedslisten | Jonas Paludan | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide |
Enhedslisten | Lucia Carriere | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide |
Enhedslisten | Thomas Friis Jørgensen | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide |
Konservative | Anne-Marie Kristensen | Etablering af Ring 5 er en god ide |
Konservative | Lars Lindskov | Etablering af Ring 5 er en god ide |
Liberal Alliance | Berit Kristensen | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide |
Liberal Alliance | David Arborg | Etablering af Ring 5 er en god ide |
Radikale | Jeppe Trolle | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide |
SF | Samir Salameh | Ved ikke |
Socialdemokratiet | Tomas Wenøe Breddam | Etablering af Ring 5 er en god ide |
Venstre | Lars-Christian Brask | Etablering af Ring 5 er en god ide |
Henrik Stougaard, Enhedslisten
Ring 5 vil styrke personbiltrafik og lastbiltransport, på bekostning af kollektiv trafik og godstransport via tog. De sidstnævnte to bør styrkes i stedet.
De (tilhængerne af ring 5) vil søge at sælge det som noget der skaber arbejdspladser. Det vil imidlertid skabe mindst lige så mange arbejdspladser at udbygge den kollektive persontransport og godstransporten via tog.
Lars Lindskov, Konservative
Ring 5 vil skabe aflastning af Ring 4 og MR3, således at de pendlere, der kommer fra vest kan komme nord/syd tidligere i et tracé rundt om København end i dag, hvor de fleste fx fra Frederikssund-fingeren kommer ind og lander i en kø i Chokolade-krydset for fx at komme til Lyngby eller Albertslund.
Jeppe Trolle, Radikale
Hvis en jernbane for gods og pendlertrafik på tværs, kan bringe flere personer og gods over på skinnerne, er jeg ikke imod det. Jeg er til gengæld stærk modstander af flere motorveje. Mange af mine udsagn går derfor på tanken om en ring 5 -motorvej/motortrafikvej. Tog/letbane er jeg mindre forbeholden overfor.
Vi har ikke brug for flere motorveje – De øger blot trafikmængden og klimabeslatningen, uden at løse trængselsproblemerne på længere sigt (ifølge trafikforskerne “letter” en ny motorvej/motorvejsudvidelse kun i 5 år, så har den resulterende øgede trafikmængde genskabt problemet – blot i større målestok.
Thomas Friis Jørgensen, Enhedslisten
Vores fremtid indenfor transport ligger indenfor kollektiv transport. Hvis man vil efterkomme de maal Danmark har sat sig i forhold til Co2-udledning, maal man har sat sig for at fremtidige generationer ikke skal lide (mere end de allerede vil) under vores miljoesvineri giver det absolut ingen mening at forbedre forholdene for privatbilisme.