Dansk Folkeparti | Ib Kierkegaard | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide | |||
Dansk Folkeparti | Jens Kirkegaard | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide | |||
Dansk Folkeparti | Freja Södergran | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide | |||
Dansk Folkeparti | Marlene Harpsøe | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide | |||
Enhedslisten | Allan Berg Mortensen | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide | |||
Enhedslisten | Allan If Jensen | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide | |||
Enhedslisten | Annie Hagel | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide | |||
Enhedslisten | Jørgen Bodilsen | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide | |||
Enhedslisten | Lotte von Elling | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide | |||
Enhedslisten | Margit Kjeldgaard | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide | |||
Enhedslisten | Søren Rasmussen | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide | |||
Konservative | Flemming Lund Christensen | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide | |||
Konservative | John Calberg | Etablering af Ring 5 er en god ide | |||
Konservative | Morten Westergaard | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide | |||
Konservative | Per Erik Thomsen | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide | |||
Liberal Alliance | Martin Bastrup | Ved ikke | |||
Lokaldemokraterne | Jette Knudsen | Ved ikke | |||
Lokaldemokraterne | Jørgen Busch Christensen | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide | |||
Radikale | Knud Mogensen | Etablering af Ring 5 er en god ide | |||
Radikale | Morten Lorenzen | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide | |||
Radikale | Niels Frederiksen | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide | |||
Radikale | Poul Bernt Jensen | Etablering af Ring 5 er en god ide | |||
SF | Jørgen Lysemose | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide | |||
Socialdemokratiet | Henrik Møller | Etablering af Ring 5 er en god ide | |||
Socialdemokratiet | Jørgen E. Hansen | Etablering af Ring 5 er en god ide | |||
Socialdemokratiet | Jørgen Elkorn | Etablering af Ring 5 er en dårlig ide | |||
Socialdemokratiet | Peter Sønderby | Ved ikke | |||
Tryghedslisten | Fuat Yalan | Etablering af Ring 5 er en god ide | |||
Venstre | Erik Helmer Pedersen | Etablering af Ring 5 er en god ide | |||
Venstre | Kari Jørgensen | Etablering af Ring 5 er en god ide | |||
Venstre | Niels Bonfils | Etablering af Ring 5 er en god ide |
Per Erik Thomsen, Konservative
Togtransport vil være ok, men hvis der også skal køre biler vil ALT trafik gå udenom Helsingør og vi vil miste indtægter og dernæst virksomheder med arbejdsløshed og til sidst en død by til følge.
Poul Bernt Jensen, Radikale
Det er grotesk, at gennemgående trafik fra Sverige mod Tyskland skal belaste Ring 3 omkring København, som er den mest belastede motorvej i Nordsjælland. Der er ikke kapacitet på Kystbanen til godstrafik mellem Sverige og “Europa”.
Argumenter om natur og påvirkning af “landsbyer” kan bruges som argument mod alle vejanlæg. Konsekvent brug af disse argumenter ville betyde, at etablering af al infrastruktur skulle for forhindres.
Korridoren til Ring 5 blev meget fremsynet reserveret for mange år siden. Den bør under alle omstændigheder fastholdes. Jeg har ikke tilstrækkelig viden til at fastholde tidplan for etablering af Ring 5. Det er min umiddelbare vurdering, at etableringen hænger sammen med etablering af en fast forbindelse mellem Helsingborg og Helsingør.
Jens Kirkegaard, Dansk Folkeparti
Tanken er gammel, men en ny Sverige forbindelse skal løbe i sænke kasser i Køge bugt. For at aflaste København og Malmø. Vi skal ikke løse Sverige og Norges trafik problemer. Byg derfor et nyt spor på Helsingør motorvejen.

Mere motorvej giver mere biltrafik og dermed mere forurening og højere CO2-udslip.
Jørgen Busch Christensen, Lokaldemokraterne
Inddragelse og involvering af ALLE intressenter bør ske på et så tidligt tidspunkt i ideudviklingsfasen. At alle indsigelser realitetsbehandles på en seriøs måde – IKKE bare overfladisk som det f.eks. ses ved lokalplanforslag idag – så alle faktorer indgår i beslutningsgrundlaget.
Jørgen Elkorn, Socialdemokraterne
Jeg mener ikke der er fakta nok om ring 5 til at træffe kvalificerede beslutninger for mig som kommende byrådspolitiker endnu. De oplysninger der er fremkommet giver det indtryk, at ring 5 mest er for vores Nordiske naboer.
Martin Bastrup, Liberal Alliance
Jeg ser en fast HH-forbindelse uden en Ring 5 som gavnlig for regionen. Ring 5 er primært til gavn for de andre nordiske lande. Man kan derfor argumentere for, at nabolandende ved en eventuel etablering betaler for anlæg og den gene, som anlægget uomtvistlig vil pålægge naboer og lodsejere.
Ring 5 er måske ikke nødvendig for vores nordiske naboer, men hvis danskerne vil etablere den, er det bestemt belejligt.
Regionen og Danmark får dog for lidt ud af det i forhold til de økonomiske, menneskelige og miljømæssige omkostninger.
Margit Kjeldgaard, Enhedslisten
Enig i at ring 5 skaber vækst, men jeg bryder mig ikke om den slags vækst.
Ring 5 fremmer transport på vej i stedet for skinner og hav.
Peter Sønderby, Socialdemokraterne
Jeg ved ikke så meget om ring 5. Men jeg mener ikke at det er noget der er nødvendigt på det nuværende tidspunkt. Det ville dog skabe arbejdspladser på kort sigt.
Erik Helmer Pedersen, Venstre
Ring 5 er nødvendig for den fremtidige Erhvervsudvikling i Nordsjælland – Det er bevist, at god infrastruktur skaber vækst og arbejdspladser!
Jette Knudsen, Lokaldemokraterne
Jeg ved simpelthen ikke nok om Ring 5. Er der overhovedet et politisk flertal for projektet? Jeg synes ikke det indgik i det sidste forlig om store anlægsprojekter.
Knud Mogensen, Radikale
Det vil skabe vækst i Nordsjælland/Helsingør. Det har selvfølgelig en miljøbelastning der hvor den ligger, men fjerner en miljøbelastning andre steder. Det er kun en god ide, hvis der laves en fast forbindelse over Helsingør Helsingborg.
Allan I. Jensen, Enhedslisten
Vi er et fælles samfund, transport er også et fælles anliggende. Al transport skal så vidt muligt være kollektiv på tog og bus. Al godstransport skal over på tognettet, så vi især i Helsingør ikke er enorme lastbiler kørende igennem byen.
Vi er et samfund, en klode, sammen skal vi værne om miljøet, stik modsat alle liberalisterne som ser det for en menneskeret at køre i sin egen bil og forurene det man har lyst til.