Bliv optaget i vores facebookgruppe

Meld dig ind i Facebookgruppen

Vi har både en facebookgruppe med 5.230 medlemmer og en facebookside med 3.909 følgere – meld dig ind i gruppen og følg siden – til højre.

Opdateret den 20. april 2020.

KV13 Helsingør

Dansk FolkepartiIb KierkegaardEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
Dansk FolkepartiJens KirkegaardEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
Dansk FolkepartiFreja SödergranEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
Dansk FolkepartiMarlene HarpsøeEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
EnhedslistenAllan Berg MortensenEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
EnhedslistenAllan If JensenEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
EnhedslistenAnnie HagelEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
EnhedslistenJørgen BodilsenEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
EnhedslistenLotte von EllingEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
EnhedslistenMargit KjeldgaardEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
EnhedslistenSøren RasmussenEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
KonservativeFlemming Lund ChristensenEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
KonservativeJohn CalbergEtablering af Ring 5 er en god ide
KonservativeMorten WestergaardEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
KonservativePer Erik ThomsenEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
Liberal AllianceMartin BastrupVed ikke   
LokaldemokraterneJette KnudsenVed ikke   
LokaldemokraterneJørgen Busch ChristensenEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
RadikaleKnud MogensenEtablering af Ring 5 er en god ide
RadikaleMorten LorenzenEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
RadikaleNiels FrederiksenEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
RadikalePoul Bernt JensenEtablering af Ring 5 er en god ide
SFJørgen LysemoseEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
SocialdemokratietHenrik MøllerEtablering af Ring 5 er en god ide
SocialdemokratietJørgen E. HansenEtablering af Ring 5 er en god ide
SocialdemokratietJørgen ElkornEtablering af Ring 5 er en dårlig ide
SocialdemokratietPeter SønderbyVed ikke   
TryghedslistenFuat YalanEtablering af Ring 5 er en god ide
VenstreErik Helmer PedersenEtablering af Ring 5 er en god ide
VenstreKari JørgensenEtablering af Ring 5 er en god ide
VenstreNiels BonfilsEtablering af Ring 5 er en god ide

Per Erik Thomsen, Konservative

Togtransport vil være ok, men hvis der også skal køre biler vil ALT trafik gå udenom Helsingør og vi vil miste indtægter og dernæst virksomheder med arbejdsløshed og til sidst en død by til følge.

Poul Bernt Jensen, Radikale

Det er grotesk, at gennemgående trafik fra Sverige mod Tyskland skal belaste Ring 3 omkring København, som er den mest belastede motorvej i Nordsjælland.  Der er ikke kapacitet på Kystbanen til godstrafik mellem Sverige og “Europa”.

Argumenter om natur og påvirkning af “landsbyer” kan bruges som argument mod alle vejanlæg. Konsekvent brug af disse argumenter ville betyde, at etablering af al infrastruktur skulle for forhindres.

Korridoren til Ring 5 blev meget fremsynet reserveret for mange år siden. Den bør under alle omstændigheder fastholdes.  Jeg har ikke tilstrækkelig viden til at fastholde tidplan for etablering af Ring 5.  Det er min umiddelbare vurdering, at etableringen hænger sammen med etablering af en fast forbindelse mellem Helsingborg og Helsingør.

Jens Kirkegaard, Dansk Folkeparti

Tanken er gammel, men en ny Sverige forbindelse skal løbe i sænke kasser i Køge bugt. For at aflaste København og Malmø. Vi skal ikke løse Sverige og Norges trafik problemer. Byg derfor et nyt spor på Helsingør motorvejen.

Allan Berg Mortensen, Enhedslisten

Mere motorvej giver mere biltrafik og dermed mere forurening og højere CO2-udslip.

Jørgen Busch Christensen, Lokaldemokraterne

Inddragelse og involvering af ALLE intressenter bør ske på et så tidligt tidspunkt i ideudviklingsfasen.  At alle indsigelser realitetsbehandles på en seriøs måde – IKKE bare overfladisk som det f.eks. ses ved lokalplanforslag idag – så alle faktorer indgår i beslutningsgrundlaget.

Jørgen Elkorn, Socialdemokraterne

Jeg mener ikke der er fakta nok om ring 5 til at træffe kvalificerede beslutninger for mig som kommende byrådspolitiker endnu. De oplysninger der er fremkommet giver det indtryk, at ring 5 mest er for vores Nordiske naboer.

Martin Bastrup, Liberal Alliance

Jeg ser en fast HH-forbindelse uden en Ring 5 som gavnlig for regionen.    Ring 5 er primært til gavn for de andre nordiske lande. Man kan derfor argumentere for, at nabolandende ved en eventuel etablering betaler for anlæg og den gene, som anlægget uomtvistlig vil pålægge naboer og lodsejere.

Ring 5 er måske ikke nødvendig for vores nordiske naboer, men hvis danskerne vil etablere den, er det bestemt belejligt.

Regionen og Danmark får dog for lidt ud af det i forhold til de økonomiske, menneskelige og miljømæssige omkostninger.

Margit Kjeldgaard, Enhedslisten

Enig i at ring 5 skaber vækst, men jeg bryder mig ikke om den slags vækst.

Ring 5 fremmer transport på vej i stedet for skinner og hav.

Peter Sønderby, Socialdemokraterne

Jeg ved ikke så meget om ring 5. Men jeg mener ikke at det er noget der er nødvendigt på det nuværende tidspunkt. Det ville dog skabe arbejdspladser på kort sigt.

Erik Helmer Pedersen, Venstre

Ring 5 er nødvendig for den fremtidige Erhvervsudvikling i Nordsjælland – Det er bevist, at god infrastruktur skaber vækst og arbejdspladser!

Jette Knudsen, Lokaldemokraterne

Jeg ved simpelthen ikke nok om Ring 5. Er der overhovedet et politisk flertal for projektet? Jeg synes ikke det indgik i det sidste forlig om store anlægsprojekter.

Knud Mogensen, Radikale

Det vil skabe vækst i Nordsjælland/Helsingør. Det har selvfølgelig en miljøbelastning der hvor den ligger, men fjerner en miljøbelastning andre steder. Det er kun en god ide, hvis der laves en fast forbindelse over Helsingør Helsingborg.

Allan I. Jensen, Enhedslisten

Vi er et fælles samfund, transport er også et fælles anliggende. Al transport skal så vidt muligt være kollektiv på tog og bus. Al godstransport skal over på tognettet, så vi især i Helsingør ikke er enorme lastbiler kørende igennem byen.

Vi er et samfund, en klode, sammen skal vi værne om miljøet, stik modsat alle liberalisterne som ser det for en menneskeret at køre i sin egen bil og forurene det man har lyst til.