Parti | Navn | Går du ind for at anlægge Ring 5? |
Nye Borgerlige | Steen Løfstrøm | Ja |
Borgernes Stemme | Hossein Armandi | Nej |
Dansk Folkeparti | Flemming Rømer | Nej |
Dansk Folkeparti | Freja Brabæk Kristensen | Nej |
Dansk Folkeparti | Jørgen s. Elleboe | Nej |
Dansk Folkeparti | Kim E. Jensen | Nej |
Enhedslisten | Peter Heidesleben | Nej |
Konservative | Christian De Jonquires | Nej |
Konservative | Rene Nørbjerg | Nej |
Konservative | Thomas von Jessen | Nej |
Konservative | Ulla Hardy Hansen | Nej |
Radikale | Bettina Bove | Nej |
Radikale | Marianne Bredgaard Karlsson | Nej |
SF | Hanne Berg | Nej |
SF | Ole Bergmann | Nej |
Socialdemokratiet | Benn Ganløse Vestergaard | Nej |
Socialdemokratiet | Dorte Beyer Nielsen | Nej |
Socialdemokratiet | Dorte Skriver | Nej |
Socialdemokratiet | Per Frost Henriksen | Nej |
Socialdemokratiet | Pia Bødger | Nej |
Socialdemokratiet | Poul Juul | Nej |
Socialdemokratiet | Rasmus Østrup Møller | Nej |
Socialdemokratiet | Thomas Lykke Pedersen | Nej |
Venstre | Charlotte kirkegaard | Nej |
Venstre | Claus Hassing | Nej |
Venstre | Preben Goth | Nej |
Venstre | Thomas Elgaard | Nej |
Venstre | Tinne Borch Jacobsen | Nej |
Venstre | Vagn Koch Jensen | Nej |
Konservative | Jesper Tvilde | ved ikke |
Liberal Alliance | Helle Abail Hansen | ved ikke |
SF | Torben Forskov | ved ikke |
Nichlas Jensen, Konservative
Selvom Ring 5 vil afhjælpe kø-problemer til gode for vores borgere og skabe vækst i regionen, så vil Ring 5 skade de mange naturområder der er i Regionen. Derfor ser jeg ikke Ring 5 som værende en mulighed på nuværende tidspunkt, da der er mange andre muligheder for at afhjælpe disse problemer.
Henriette Brandt Pedersen, Enhedslisten
Lad os udnytte vores penge til noget mere konstruktivt og nødvendigt.. Lad os bevarer de naturværdier og områder, som gavner et sundt miljø. |
Kirsten-Louise Vang, Socialdemokraterne
Kommer til at gå gennem nogle af de naturrige områder i Kongernes Nordsjælland.
Flemming Rømer, Dansk Folkeparti
Vi kommer til at få enten forlængelse af overdrevsvej eller ring 5, foretrækker ring 5.
Marianne Bredgaard, Radikale
Den primære årsag til at etablere Ring5, er netop Sveriges behov for at etablere “industri-eksport-bro” til kontinentet. Det skulle Svenskerne have indtænkt i Øresundsbroen istedet….
PH sagde det så fint: “at blive Sveriges Tysklandsbro er faktisk alt der kræves, så Danmark ikke helt skal tro, at vi ligger her forgæves”.
Hossein Armandi, Borgernes Stemme
Det er i dag vanskeligt traffikalt at bevæge sig på tværs i hovedstadsområdet, ligesom Helsingør motorvejen er stærkt overbelastet. Jeg vil foretrække, at Helsingørmotorvejen bliver udvidet hele vejen til Helsingør. |
Kim Bekker Rasmussen, Socialdemokraterne
Tung trafik øger trafikusikkerheden.
Hvor meget transporttid er det reelt der spares?
Thomas von Jessen, Konservative
Jeg repræsenterer Det Konservative Folkeparti som byrådsmedlem. Flere nordsjællandske borgmestre og byrådsmedlemmer siger nej til “Ring 5”. I stedet bør satses på en udbygning af det eksisterende vej- og skinnenet i nordsjælland for at klare den øgede trafikbelastning. Vi har tilmed altid ment, at det er en uhørt krænkelse af den private ejendomsret, når staten foretager denne form for arealreservation uden tinglysninger på ejendommene.
Helle Abild Hansen, Liberal Alliance
Beslutningen om en transportkorridor blev taget før vi fik Øresundsforbindelsen og før beslutningen om en Femernforbindelse. Trafik til og fra Sverige kan lige så godt foregå via Øresundsforbindelsen og så videre gennem Sverige. Der skal træffes en beslutning en gang for alle, så de borgere, der har ejendomme med tinglyste deklarationer, ved hvad de kan regne med. Hvis det besluttes, at der ikke skal være en Ring 5, skal de tinglyste deklarationer ophæves.
Tinne Borch Jacobsen, Venstre
Vi får ingen glæde af den. Der kommer ingen fordele for Nordsjællands pendlere ud af projektet. Det vil endvidere være langt mere hensigtsmæssigt at lade forbindelsen “gå i land” neden på Amager ved lufthavnen, der således kan betjene et svensk opland = flere (danske) arbejdspladser i lufthavnen.
Ulla Meng Smidt, FokusFredensborg
Vi har Øresundsbroen og “omvejen” fra Helsingborg til denne er ikke lang. Ring 5 vil ikke nævneværdigt aflaste kø-problemerne for Københavnerpendlere, men den vil gøre uoprettelig skade for den smukke natur, den skal føres igennem. Jeg siger et STORT NEJ til ring 5!!!
Grete Signe Jensen, Enhedslisten
Ring 5 stammer fra tiden før Murens fald. Den er meningsløs i dag, hvor vi ser sydpå mod Berlin og Warszawa. Det samme gælder Femern-forbindelsen
Lars Egedal, Venstre
Jeg bor selv på kanten af transportkorridoren i Fredensborgs landzone og vil kæmpe mod Ring 5 projektet med næb og klør.
Claus Birkelyng, FokusFredensborg
Ring 5 vil være en katastrofe for naturen i Nordsjælland. Lokallisten Fokus Fredensborg er klart imod.
Dinah Andersen, Borgernes Stemme
Der bør satses meget mere på at sikre en billigere og bedre kollektiv trafik. |
Nicholas Just Villadsen, Liberal Alliance
Jeg mener at Ring 5 først og fremmest tilgodeser Sverige og Norges eksporttrafik. En udbygning af de eksisterende veje vil have langt større positiv virkning på trafikken i Nordsjælland og København. Generelt over stiger de negative virkninger langt de positive ved en etablering af Ring 5.
Grethe Lissi Troensgaard, FokusFredensborg
Fredensborg Kommune skal ikke levere en “gennemkørselsvej” for svenske turister, lastvognstog m.m.m. Ring 5 vil ikke gavne Fredensborg Kommune overhovedet, tværtimod.
Thomas Lykke Pedersen, Socialdemokratiet
Hele beregningsgrundlaget og vækstargumenterne for Ring 5 har ikke hold i den virkelige verden.